Regulamin Funkcjonowania Zarządu Podlaskiego Oddziału KIDP

REGULAMIN FUNKCJONOWANIA ZARZĄDU PODLASKIEGO ODDZIAŁU KIDP
 

Uchwała nr 12/2015 

Zarządu Podlaskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych 
z dnia 12 października 2015 r.

w sprawie Regulaminu Funkcjonowania  

                                                     Zarządu Podlaskiego Oddziału KIDP
Na podstawie § 47a ust. 10 Statutu Krajowej Rady Doradców Podatkowych,
Zarząd Podlaskiego Oddziału KIDP uchwala, co następuje. 

§ 1 

Zarząd Podlaskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych uchwala Regulamin Funkcjonowania Zarządu Podlaskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych stanowiący Załącznik nr 1 do niniejszej uchwały.

§ 3

Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia.  

 

 

 

Załącznik nr 1 do uchwały Nr 12/2015 Zarządu Podlaskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych z dnia 12 października 2015 r.

REGULAMIN FUNKCJONOWANIA
ZARZĄDU PODLASKIEGO ODDZIAŁU KIDP

§ 1.

Regulamin określa zasady działania Zarządu Podlaskiego Oddziału Krajowej Izby Doradców Podatkowych.

 

§ 2.

Ilekroć w niniejszym regulaminie jest mowa o:

1. ustawie - rozumie się przez to ustawę z dnia 5 lipca 1996 roku o doradztwie podatkowym (tekst jednolity: Dz. U. z 2011 r. Nr 41 poz. 41, ze zm.),

2. Statucie - rozumie się przez to Statut Krajowej Izby Doradców Podatkowych,

3. Izbie - rozumie się przez to Krajową Izbę Doradców Podatkowych,

4. Zjeździe - rozumie się przez to Krajowy Zjazd Doradców Podatkowych,

5. Radzie - rozumie się przez to Krajową Radę Doradców Podatkowych,

6. Oddziale – rozumie się przez to Podlaski Oddział KIDP,

7. Zgromadzeniu - rozumie się przez to Zgromadzenie Regionalnego Oddziału Izby
w Podlaskim Oddziale KIDP,

8. Zarządzie - rozumie się przez to Zarząd Podlaskiego Oddziału KIDP,

9. Przewodniczącym - rozumie się Przewodniczącego Zarządu
Podlaskiego Oddziału KIDP,

10. Zastępcy Przewodniczącego – rozumie się Zastępcę Przewodniczącego Zarządu
Podlaskiego Oddziału KIDP,

11. Skarbniku – rozumie się Skarbnika Zarządu Podlaskiego KIDP,

12. Sekretarzu – rozumie się Sekretarza Zarządu Podlaskiego Oddziału KIDP,

13. Regulaminie - rozumie się Regulamin funkcjonowania Zarządu
Podlaskiego Oddziału KIDP.

§ 3

Zarząd realizuje zadania powierzone przez ustawę, Statut, uchwały Zjazdu, uchwały Rady oraz uchwały Zgromadzenia - wobec doradców podatkowych mających siedzibę na obszarze działania Oddziału.

§ 4.

Do zadań Zarządu należy w szczególności:

1. przygotowanie Zgromadzenia,

2. zwoływanie Zgromadzenia,

3. opracowywanie planów pracy i rocznych planów finansowych Oddziału
oraz sprawozdań z ich wykonania,

4. zarządzanie majątkiem i funduszami Oddziału,

5. powoływanie stałych i okresowych komisji i zespołów problemowo-doradczych
oraz nadzorowanie ich pracy,

6. reprezentowanie Izby wobec terenowych organów państwowych i samorządowych, instytucji, organizacji społecznych i gospodarczych,

7. wybór przedstawicieli społecznych,

8. uchwalanie regulaminu działania Zarządu,

9. integracja środowiska doradców podatkowych,

10. ochrona interesów zawodowych doradców podatkowych,

11. prowadzenie działalności informacyjnej i szkoleniowej,

12. propagowanie zawodu doradcy podatkowego i czuwanie nad przestrzeganiem zasad etyki zawodowej,

13. prowadzenie działalności rozjemczej,

14. koordynowanie praktyk zawodowych,

15. podejmowanie wszelkich działań w celu terminowego płacenia składek przez doradców podatkowych Oddziału.

§ 5.

1. Członkowie Zarządu wykonują swoje czynności społecznie.

2. Członkom Zarządu przysługuje zwrot kosztów poniesionych w związku z ich działalnością w Zarządzie.

3. Członkowie Zarządu wyznaczeni na podstawie uchwał zarządu do pełnienia funkcji koordynatora szkolenia, konferencji, warsztatatów nie ponoszą kosztów uczestnictwa
w tym szkoleniu, konferencji, warsztatach.

§ 6.

Zarząd kieruje w zakresie swoich zadań działalnością Oddziału w okresach pomiędzy Zgromadzeniami.

§ 7.

Zarząd wyłania przedstawiciela społecznego celem przystępowania do postępowania karnego, karnego skarbowego, prowadzonego przeciwko doradcy podatkowemu oraz przedstawicieli uczestniczących w przeszukaniu dokonywanym u doradcy.

§ 8.

1. Termin i miejsce pierwszego posiedzenia wybranego przez Zgromadzenie Zarządu ustala, po konsultacji z jego członkami, przewodniczący Zgromadzenia.

2. Posiedzenie, o którym mowa w ust. 1, odbywa się nie później niż w ciągu miesiąca
od dnia Zgromadzenia, na którym dokonano wyboru Zarządu.

§ 9.

1. Zarząd wybiera ze swego grona Przewodniczącego, jego zastępców, Sekretarza
i Skarbnika.

2. Przed wyborem Zastępców Przewodniczącego, Zarząd ustala ich liczbę.

3. Zarząd jest uprawniony do zmiany: Przewodniczącego, Zastępców Przewodniczącego, Sekretarza i Skarbnika.

§ 10.

1 Przewodniczący:

1) reprezentuje zarząd,

2) kieruje jego pracami,

3) przewodniczy posiedzeniom Zarządu,

4) zapewnia wykonanie uchwał Zarządu,

5) podpisuje uchwały, pisma i dokumenty ustalone przez Zarząd,

6) koordynuje pracę i sprawuje nadzór nad zatrudnionymi w biurze Oddziału etatowymi pracownikami Biura Izby.

2. Podczas nieobecności Przewodniczącego lub niemożności sprawowania przez niego obowiązków jego uprawnienia przejmuje wskazany przez niego Zastępca Przewodniczącego.

3. Zastępcy przewodniczącego, Sekretarz oraz Skarbnik działają w zakresie wynikającym z ustawy, statutu, uchwał Zjazdu, uchwał Rady, uchwał Zarządu oraz niniejszego regulaminu.

4. Sekretarz:

1. redaguje protokoły z posiedzeń Zarządu,

2. redaguje projekty uchwał przekazane do podjęcia na posiedzeniu zarządu,

3. nadzoruje prowadzenie wszelkich rejestrów,spisy i listy doradców podatkowych w Oddziale,

4. nadzoruje bieżącą korespondencję,

5. nadzoruje sprawozdawczość Zarządu,

6. nadzoruje redagowanie strony internetowej Oddziału i przekazywane informacje do biuletynu redagowanego przez Radę.

5 Skarbnik:

1. odpowiada za gospodarkę finansową Oddziału,

2. przygotowuje projekt planu wpływów i wydatków rocznych Oddziału,

3. opracowuje analizy i sprawozdania z wykonania planu,

4. nadzoruje księgowość i sprawozdawczość finansową zleconą przez Radę,

5. podejmuje wszelkie działania w celu terminowego płacenia składek przez doradców podatkowych Oddziału

§ 11.

1.Zarząd może dokonać podziału czynności swoich członków, ustalając dla nich zakres czynności, formy pracy i sprawozdawczości.

2.Zarząd może ustalić plan dyżurów swoich członków w zależności od potrzeb.

3.Zarząd może powołać komisje stałe lub doraźne, ustalając dla nich zakres działania, sposób składania sprawozdań, skład osobowy i przewodniczącego komisji.

§ 12.

1. Posiedzenia Zarządu odbywają się w siedzibie Oddziału lub innym miejscu wskazanym przez zwołującego posiedzenie.

2. Posiedzenia Zarządu zwołuje Przewodniczący lub wskazany przez niego Zastępca Przewodniczącego.

3. O terminie posiedzenia Zarządu oraz planowanym porządku obrad każdy jego członek oraz członkowie Rady z terenu Oddziału winni być zawiadomieni przez Przewodniczącego lub wskazaną przez niego osobę, co najmniej 3 dni przed terminem posiedzenia.

4. Informacja o terminie i porządku obrad posiedzenia Zarządu Podlaskiego Oddziału KIDP zostanie umieszczona na stronie internetowej Podlaskiego Oddziału KIDP www.podlaski.kidp.pl co najmniej 3 dni przed posiedzeniem Zarządu Podlaskiego Oddziału KIDP.

5. Posiedzenia Zarządu odbywają się nie rzadziej niż raz w miesiącu.

6. Udział członków Zarządu w posiedzeniach jest obowiązkowy i ich nieobecność wymaga usprawiedliwienia drogą e-mailową. W wyjątkowych przypadkach członek Zarządu może uczestniczyć w posiedzeniu Zarządu telefonicznie lub za pomocą innych technik teleinformatycznych. Członka Zarządu uczestniczącego w posiedzeniu Zarządu
w powyższy sposób uznaje się za obecnego.

7. Posiedzeniu Zarządu przewodniczy jego Przewodniczący, a w razie jego nieobecności - jeden ze wskazanych przez niego Zastępców Przewodniczącego.

8. Wyznaczony przez Przewodniczącego protokolant sporządza projekt protokołu
z posiedzenia Zarządu.

9. Protokół jest przestawiany na następnym posiedzeniu Zarządu w celu jego zatwierdzenia. Zgłaszają uwagi do protokołu.

10. Zatwierdzony protokół jest podpisywany przez Przewodniczącego oraz Sekretarza.

§ 13.

1. W posiedzeniach Zarządu mają również prawo uczestniczyć, z głosem opiniodawczym
i doradczym, członkowie Rady.

2. W posiedzeniach Zarządu mogą uczestniczyć inne osoby zaproszone przez Przewodniczącego lub Zarząd oraz doradcy podatkowi po uprzednim zgłoszeniu swego uczestnictwa w Biurze Podlaskiego Oddziału KIDP.

3. Przedstawiciele Zarządu uczestniczący w posiedzeniach Rady lub komisjach Rady sporządzają krótkie sprawozdanie pisemne z ustaleń dokonanych na tych posiedzeniach
i przekazują je do Zarządu lub przedstawiają na najbliższym posiedzeniu Zarządu.

§ 14.

1. Zarząd podejmuje swoje decyzje w formie uchwał lub stanowisk. Stanowisko podejmuje się wtedy, gdy decyzja nie wymaga uchwały.

2. Z zastrzeżeniem ust. 3, uchwały zapadają na posiedzeniach Zarządu przy obecności,
co najmniej połowy składu Zarządu.

3. W poniższych sprawach uchwały zapadają na posiedzeniach Zarządu przy obecności,
co najmniej 2/3 składu Zarządu, zaokrąglając do góry do pełnej liczby:

1. wybór lub odwołanie Przewodniczącego, jego Zastępców , Skarbnika i Sekretarza

2. ustalenie liczby Zastępców Przewodniczącego.

3. zmiany Regulaminu Funkcjonowania Zarządu

4. Zarząd podejmuje swoje uchwały lub stanowiska zwykłą większością głosów członków obecnych na posiedzeniu. W przypadku równej ilości głosów decyduje głos Przewodniczącego.

5. W przypadkach, o których mowa w §12 ust.5 (zdanie drugie), które nie wymagają głosowania tajnego, członek Zarządu przekazuje swój głos telefonicznie lub za pomocą innych technik teleinformatycznych.

6. Przewodniczący przekazuje podjęte uchwały Radzie w terminie 14 dni od dnia ich podjęcia. Rada w terminie 60 dni od dnia otrzymania uchwały może w drodze uchwały uchylić uchwałę Zarządu Regionalnego Oddziału Izby, jeżeli narusza ona powszechnie obowiązujące prawo bądź Statut lub inne uchwały Zjazdu.

§ 15

1. W sprawach niecierpiących zwłoki i niewymagających głosowania tajnego Zarząd może
w okresie pomiędzy posiedzeniami podejmować uchwały w drodze obiegowej
za pośrednictwem poczty elektronicznej lub panelu m-doradca, jeżeli wymaga tego sytuacja i nie można czekać z decyzją do posiedzenia Zarządu.

2. Wniosek o podjęcie uchwały w drodze obiegowej wraz z projektem uchwały i jego uzasadnieniem przygotowuje i składa do Przewodniczącego członek Zarządu lub właściwa Komisja.

3. Przewodniczący podejmuje decyzję o skierowaniu albo odmowie skierowania projektu uchwały do głosowania w drodze obiegowej. O odmowie Przewodniczący informuje niezwłocznie wnioskodawcę pisemnie.

4. Skierowany do głosowania w drodze obiegowej projekt uchwały, Przewodniczący
lub upoważniony przez niego pracownik biura Oddziału przesyła wraz z uzasadnieniem
do członków Zarządu za pomocą środków komunikacji elektronicznej (e-mail lub fax)
z żądaniem potwierdzenia odbioru.

5. Głosy oddaje się przez zaznaczenie wybranej opcji na karcie do głosowania załączonej
do przesłanego projektu uchwały, podpisanie karty do głosowania i przesłanie jej faksem bądź e-mailem (skan podpisanej karty do głosowania) do biura Oddziału w terminie wskazanym przez Przewodniczącego. Oryginał wypełnionej karty do głosowania członek Zarządu zobowiązany jest przekazać do biura Oddziału najpóźniej na najbliższe posiedzenie Zarządu.

6. Jeżeli głosowanie odbywa się za pomocą panelu m-doradca, głosowanie przebiega według zasad określonych w tym panelu.

7. Za głosy oddane uznaje się głosy "za", "przeciw" lub "wstrzymuję się" przekazane
do biura Oddziału w przewidzianym terminie. Decyduje data wpływu głosu do biura Oddziału.

8. Uchwały, będące przedmiotem głosowania obiegowego, zapadają zwykłą większością głosów.

9. Do ważności uchwały wymagane jest oddanie głosów, przez co najmniej połowę członków Zarządu, z zastrzeżeniem uchwał w sprawach wymienionych w § 14 ust. 3 pkt. 2-3, do których podjęcia wymagane jest oddanie głosu, przez co najmniej 2/3 składu Zarządu.

10. Przewodniczący opatruje uchwałę datą i zawiadamia o wynikach głosowania członków Zarządu w terminie 14 dni od daty zakończenia głosowania.

§ 16.

1. Korespondencja adresowana do Oddziału przekazywana jest na ręce Przewodniczącego lub Sekretarza.

2. Korespondencję w imieniu Zarządu podpisuje Przewodniczący lub Sekretarz lub inny członek Zarządu upoważniony przez Przewodniczącego, w zakresie wskazanym
w tym upoważnieniu.

3. Dostęp członków Zarządu do wszelkich dokumentów Oddziału jest nieograniczony.

4. Sekretarz za pośrednictwem biura Oddziału przesyła drogą elektroniczną członkom zarządu do 5 dnia następnego miesiąca zestawienie miesięczne pism przychodzących
do Oddziału i wychodzących z Oddziału.

§ 17

1. Zarząd prowadzi gospodarkę finansową oraz wszelką dokumentację zgodnie z ustawą, uchwałami Zjazdu, uchwałami Rady oraz odrębnymi przepisami.

2. Do składania oświadczeń woli w sprawach majątkowych Oddziału wymagane jest współdziałanie i podpisy dwóch upoważnionych przez Radę członków Zarządu, w tym skarbnika.

3. Zarząd sporządza coroczny plan wpływów i wydatków na podstawie uchwały Rady.

§ 18

Zarząd posługuje się jednolitym wzorem druków, tablic, oznakowań i pieczęci określonym uchwałą rady

§ 19

1. Postępowania rozjemcze w Oddziale prowadzi przewodniczący zarządu w oparciu
o obowiązujący regulamin postępowania rozjemczego.

Strona korzysta z plików cookie w celu realizacji usług zgodnie z Polityką Prywatności. Możesz samodzielnie określić warunki przechowywania lub dostępu plików cookie w Twojej przeglądarce.